Offentliggjort den: 26. februar 2024

Ny forbundsinstruktør i nord

Nu har også de nordjyske jagthundeinstruktører fået deres egen sparringspartner udi videndeling, efteruddannelse, mv. Allan Kristiansen er ny forbundsinstruktør i nord.

Danmarks Jægerforbunds korps af forbundsinstruktører er spredt ud over hele landet. Deres primære funktion er at sikre regional efteruddannelse af jagthundeinstruktør-uddannelsen, vidensdele, understøtte og erfaringsudveksle mellem de mange instruktører og ressourcepersoner, der til daglig yder en kæmpe frivillig indsats for at hjælpe de mange kursister, der træner jagthund i den lokale jagtforening.

Nordjyllands nye forbundsinstruktør, Alan Kristiansen, er 54 år og bor i Nørager, Nordjylland, sammen med sin kone og deres to hunde - jagthunden Pepsi og tjenestehunden Ivy. I det daglige arbejder Allan professionelt med hund, og det har han gjort i 16 år.

Den store faglige viden og de personlige kompetencer, som kendetegner forbundsinstruktørerne, er med til at sikre en forsat udvikling og nytænkning i uddannelsen af jagthunde. I tæt samarbejde med jægerforbundets jagthundekonsulent er de med til at undervise på jagthundeinstruktøruddannelsens efteruddannelse, og er altid parate til at komme med råd og vejledning.

Har man i jagtforeningen spørgsmål vedr. træning og/eller uddannelse, eller har man ønsker til en aften med foredrag, lokal undervisning eller bare motivation og inspiration, så er man velkommen til at rette henvendelse til forbundsinstruktøren i ens område.