Offentliggjort den: 17. april 2023

Ny side samler trofæerne på ét sted

Hvad er trofæopmåling, og hvordan kan du få glæde af det? Trofæ har fået ny placering på DJ's hjemmeside – tjek det ud.

Tekst: Désirée Iuel

Mange spørger sig selv om, hvad man skal med trofæopmåling. Og lige så mange bruger trofæopmålingen på forskellig vis. Den almindelige danske jæger bruger typisk trofæopmålingen til at få sig et sammenligningsgrundlag for de trofæer, der allerede hænger på væggen derhjemme. Andre bruger trofæopmålingen til at følge en bestands udvikling igennem en længere årrække.

Vil du vide mere om trofæ, opmålingsdatoer, kontaktoplysninger til vores freelance opmålere, læse en artikel om trofæjagt i et forvaltningsperspektiv eller blot se en spændende jagttrofæ film, så finder du det her.

Siden vil løbende blive opdateret med nye opmålingsdatoer samt i i nærmeste fremtid vise top trofæer nedlagt i Danmark mv., og husk at det som tidligere stadig også er muligt at booke en trofæopmåler til at komme ud i din jagtforening.