Offentliggjort den: 01. marts 2023

Læs artikelserie om det gode haglskud

I en række artikler sætter DJ fokus på forskellige elementer af skydning med haglgevær. Alle artikler har været bragt i Jæger og vil løbende blive suppleret med nye.

Som en del af tilbuddet i Danmarks Jægerforbunds skydeskole stiller vi nu en artikelserie på foreløbig syv afsnit til rådighed for læserne. Artiklerne, som alle har været bragt i Jæger, zoomer hver især ind på vigtige elementer i bestræbelsen på at blive en god haglskytte. Artiklerne er skrevet af jægerforbundets chefkonsulent i Våben & Skydning, Lars Thune Andersen, og der vil løbende komme flere til.

Artiklerne er skydeskolens supplement til de øvrige tilbud - bl.a. en række instruktionsvideoer med fokus på dels skydeinstruktion, dels forebyggelse af anskydning - samt selvfølgelig skydeskolens fysiske skydebaner ved Kalø og Flejsborg. Her tilbyder Danmarks Jægerforbund individuel skydeinstruktion til alle jægere, der ønsker at forbedre deres træfsikkerhed på jagt.