Offentliggjort den: 14. august 2023

Det Gyldne Slip, Midtjylland: Silkeborg edition

Efter en velfortjent sommerferie kunne de midtjyske buejægere den 12. august genoptage turneringen ¨Det Gyldne Slip- Midtjylland¨. Turneringen finder sted på tværs af kreds 2 og 3, og denne gang var Silkeborg og Omegns Buejægere værter for skydningen som blev gennemført på 3D-banen i Vingsted.

Tekst: Henrik Haugstrup
Foto: Henrik Haugstrup og Sarah Høgholt

De 20 morgenfriske skytter havde god tid til de friske rundstykker, morgenkaffe og buesnak, imens de sidst tilmeldte skytter lod sig registrere og patruljerne blev opdelt. Efter en kort parole, kunne de 4 patruljer begive sig ud i Vingsteds kuperede terræn, som gjorde sit til at udfordre skytterne på både kondition og skydefærdigheder.

Efter nogle timers skydning begyndte patruljerne at returnerer til udgangsområdet, nogle erfaringer og myggestik rigere. Henrik og Heine fra Silkeborg og Omegns Buejægere havde udnyttet ventetiden til at starte grillen, og traditionen tro var der varme pølser og kolde drikkevarer til alle. Det varede ikke længe før skytterne fik stillet sulten imens dagens udfordringer blev diskuteret og resultaterne lagt sammen. Efter uddeling af præmier, samt lodtrækning af sponsorpræmier kunne Heine Nielsen på vegne af Silkeborg og Omegns Buejægere takke for en hyggelig dag.

Næste afdeling af Det Gyldne Slip- Midtjylland finder sted d. 30/9 hos Grenaa Buejægere, og som altid er ALLE bueskytter velkomne og hyggen det primære formål. For medlemmer af Danmarks Jægerforbund med bopæl i kreds 3 udgør denne skydning også årets kredsmesterskab.

For invitation og tilmelding se turneringens Facebook-side, hvor der også kan findes billeder og resultater fra tidligere stævner eller ved direkte kontakt til Buekoordinator kreds 3, Jacob Tinghede.