Offentliggjort den: 04. januar 2023

Vær med til at styrke og udvikle frivilligheden i DJ

I løbet af 2023 vil vi sætte fokus på frivilligheden i Danmarks Jægerforbund. Til det skal vi bruge jeres erfaringer og oplevelser med det at være frivillig. Tilmeld dig allerede nu et møde i nærheden af der hvor du bor.

Tekst: Marianne Ebbensgaard
Foto: Jacob Munkholm Jensen

Frivilligheden i Danmarks Jægerforbund er en meget vigtig hjørnesten i vores organisation. Der bliver løftet mange og betydningsfulde opgaver af alle jer frivillige, der til daglig yder et stort stykke arbejde for at få hjulene til at køre.

I løbet af 2023 vil vi sætte fokus på, hvordan vi sammen kan skabe en god ramme for frivilligheden i Danmarks Jægerforbund, en ramme med albuerum, til at den enkelte kan være med til at fylde den ud. Vi har fokus på at vi skal spille hinanden gode og stærke, og at det skal give mening at være frivillig i jægerforbundet.

Til det skal vi bruge jeres erfaringer og oplevelser med det at være frivillig. Vi er nysgerrige på, hvad der rør sig ude hos jer, og derfor er der i løbet af januar, februar og marts arrangeret ni møder rundt omkring i landet, hvor vi inviterer til en aften med fokus på at høre om jeres input og oplevelser om det at være frivillig i DJ.

Det praktiske:

• Møderne vil foregå på hverdagsaftener fra kl.18-21
  • Der vil være forplejning i form af en bid mad samt kaffe og kage
  • Vi betaler kørsel (dog opfordres til samkørsel)
  • Møderne er for alle der har en frivilligpost i DJ
  • Vi kommer til at snakke om, hvordan I oplever det at være frivillig i en organisation som DJ og ikke specifikt om, hvordan det går i den enkelte forening.

Hvorfor er det vigtigt, du møder op?

Det er det fordi, det er dig der sidder inde med al erfaringen og dermed kan være med til at sætte fokus på, hvad der fungerer, og hvad der kan gøres bedre, og hvad der undrer dig i forhold til at være frivillig.

Du skal være klar til at dele dine erfaringer og refleksioner om det at være frivillig i DJ, så vi kan få en masse viden om, hvad der betyder noget for lige netop dig. I vil få stillet nogle spørgsmål, som vi alt efter deltagerantal enten snakker om i plenum eller i mindre grupper.

Hvad skal det bruges til?

Alle input fra møderne og de input vi får i andre sammenhænge bliver samlet sammen, så vi kan bruge det i det videre arbejde med at lave nogle konkrete indsatser og tiltag til gavn for jeres frivillige arbejde.

Program på alle møder:

• 18.00: En bid brød
  • 18.30: Hvordan er det at være frivillig i DJ?
  • 19.45: Kaffe og kage
  • 20.00: Jeres input, overvejelser og ideer om det frivillige arbejde i organisationen
  • 21.00: Tak for i aften

Du kan finde et møde i nærheden af dig og tilmelde dig ved at klikke i linket her. Ved spørgsmål kontakt frivilligkonsulent Marianne Ebbensgaard på me@jaegerne.dk eller tlf.: 81773901.