Offentliggjort den: 09. januar 2022

Tragisk ulykke ved Karup

Politiet oplyser i en pressemeddelelse, at en 57-årig mand er afgået ved døden efter at være blevet ramt af skud på en jagt ved Karup.

Klokken 8.11 søndag morgen modtog Midt- og Vestjyllands Politi en anmeldelse om en skudulykke nær Sangildvej ved Karup.

Ifølge pressemeddelelsen er en 57-årig mand afgået ved døden, og en medjæger på 65 år er sigtet for uagtsomt manddrab.

Læs hele politiets pressemeddelelse her

Danmarks Jægerforbunds pressechef Torsten Lind Søndergaard udtaler om ulykken:

- Det er en forfærdelig og tragisk ulykke, og alles tanker er hos de pårørende. Der er ingen tvivl om, at ulykken påvirker alle landets jægere og deres familier ganske dybt. Sagen efterforskes nu af Midt- og Vestjyllands Politi, og før det har de nærmere omstændigheder på plads, har vi ingen yderligere kommentarer om sagen.