Offentliggjort den: 18. maj 2022

7 nye flugtskydningsinstruktører klar til at undervise

Nu er der i år uddannet 120 flugtskydningsinstruktører på 17 kurser i regi af Danmarks Jægerforbund. Tillykke til dem alle!

I weekenden 7.-8. maj 2022 var der flugtskydningsinstruktørkursus på skydebanen ved Rakhammer på Bornholm. Fem lokale jægere og to jægere fra Sjælland var mødt op for at gennemføre uddannelsen til flugtskydningsinstruktør. Kurset blev afviklet i de bedste rammer og med forårssolen skinnende fra en blå himmel. Med kurset på Bornholm er der i år uddannet 120 flugtskydningsinstruktører på 17 kurser i regi af Danmarks Jægerforbund. Stort tillykke til dem alle.

For at blive flugtskydningsinstruktør i Danmarks Jægerforbund skal du igennem et to dages kursus. Optagelse på disse kurser forudsætter, at du er fyldt 18 år og har gyldigt jagttegn med tilladelse til hagljagt eller bestået haglskydeprøve. Kurset afsluttes med en skriftlig prøve.