Offentliggjort den: 11. januar 2022

Ny jagthunde-podcast: Valg af race, opdrætter og hvalp

Så er det atter tid til at høre gode historier om menneskets - og ikke mindst jægerens - bedste ven. I denne podcast stiller vi skarpt på valg af race, opdrætter og hvalp. Lyt med her!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

I Danmarks Jægerforbunds podcastserie om jagthundeområdet kommer vi hele vejen rundt om vores bedste jagtkammerat. Hvornår begyndte vi at jage med hunde, og hvad skal man være OBS på ved valg af race, opdrætter og hvalp? Hvad med hundens sundhed og velvære, dens indlæring og uddannelse? Disse emner og mange flere snakker vi om, når jagthundekonsulent Ove Dam Hedegaard inviterer spændende og kompetente gæster i studiet.

Den store beslutning om hvalpen

I de første top afsnit af vores podcast-serie om jagthunden har vi hørt mere om jagthundens historie og positiv indlæring. Denne gang zoomer vi ind på de mange overvejelser, enhver bør gøre sig før man kaster sig ud i livet som hundeejer.

For det er et stort ansvar at anskaffe sig en hund. Hvad skal man overveje ift. race, valg af opdrætter og al praktikken, der følger med? Det giver vores gæst, Jens Heine, tidligere ansat i Dansk Kennel Klub og nuværende medlem af Danmarks Jægerforbunds Jagthundeudvalg, os nogle rigtige gode bud på. Hans passion og mangeårig erfaring kan i dén grad hjælpe kommende hundeejere i deres overvejelser. Står du overfor at anskaffe dig en ny hvalp, så er dette afsnit absolut også noget for dig.

Lyt med når DJ frigiver nye podcasts

Hen over vinteren og foråret vil vi løbende frigive nye spændende afsnit i podcastserien om jagthunden. I hvert afsnit har vi en ny gæst i studiet til uformel samtale om et nyt, spændene emne inden for jagthundeområdet.

Denne serie er jægerforbundets første inden for genren podcast - men den bliver ikke den sidste, og vi har store ambitioner. Podcasten er et nyt medie i jægerforbundets vifte af tilbud, og kan f.eks. lyttes via telefonen når som helst, hvor som helst - f.eks. i bilen, i skydetårnet under jagten eller når du går aftentur med din hund.

Du kan altid få et overblik vores podcasts på siden her, på facebook eller der, hvor du normalt henter dine podcasts.

Så lyt med, og hold øje med nye afsnit!