Offentliggjort den: 05. august 2022

Ledige pladser til FM i jagtfeltskydning 2022

Kunne du tænke dig at pudse dine færdigheder med jagtriflen af? Så deltag i forbundsmesterskabet (FM) i jagtfeltskydning udenfor konkurrencen. Vi har stadig få ledige pladser.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Selvom deltagerne til selve den kvalifikationskrævende del af FM i jagtfeltskydning 2022 for længst er fundet, er det stadig muligt at deltage udenfor konkurrence. Der er i skrivende stund knapt 40 ledige pladser tilbage ud af de i alt 250 i denne kategori, og det er mildest talt en fantastisk chance for dig, der gerne vil bruge lidt krudt på at blive endnu mere sikker i din skydning, før sæsonen for riffeljagt går ind.

Jagtfeltskydning med jagtriffel har netop til formål at fremme jagtriffelskytters dygtiggørelse i skydning i terræn under så jagtrelevante forhold som muligt. Der lægges ved denne skydning vægt på at øge riffelskyttens rutine i skud til mål på forskellige afstande og under tidspres.

Desuden tilstræbes at opøve brugen af gode skydestillinger og hjælpemidler.

Tilmeld dig allerede i dag

FM i jagtfeltskydning 2022 finder sted på Ulfborg Skyttecenter søndag den 18. september 2022, og det koster 250 kr. at være med. Senest 10 dage før mesterskabet fremsendes katalog med skydetider mv. til alle tilmeldte deltagere.

Danmarks Jægerforbunds Jagtfeltskydning med jagtriffel arrangeres som Jagtfeltskydning ved flere områdeskydninger. Skydningen afvikles i et dueligheds- og et konkurrencemoment. Konkurrencemomentet er inddelt i klasser og med et afsluttende Danmarks Jægerforbunds Mesterskab. Og det er netop det, der afvikles den 18. september.