Offentliggjort den: 31. marts 2022

Kom til trofæopmålingsdag i Jagtens Hus

Mangler du stadig at få opmålt sæsonens trofæer? Så får du chancen i Jagtens Hus 2. Påskedag, hvor alle er velkomne til at møde op. Er du forhindret, eller er det for langt? Så kan du også sende trofæet med posten. Læs mere og tilmeld dig.

Tekst: Désiree Iuel

Mandag den 18. april – dvs. 2. Påskedag – har du mulighed for at få dit trofæ opmålt i Jagtens Hus på Kalø. Det sker i tidsrummet kl. 10.00-15.00, hvor vi får besøg af én af vores dygtige trofæopmålere. Alle er velkomne, men forhåndstilmeldte trofæer vil blive prioriteret først på dagen – så sørg for at bestille tid, hvis du vil være sikker på, at vi når dit trofæ.

Vær OBS på, at de opmålte trofæer ikke kan nå at komme i betragtning til årets Bukketopti i Jæger.

Det koster 200 kr. for medlemmer og kr. 250 for ikke medlemmer pr. opmålt trofæ. Betaling skal ske direkte til opmåler på trofæopmålingsdagen eller ved indsendelse af trofæ forud for den 18. april til MobilePay nr. 40814566 Mrk. Trofæ + dit navn. Husk at medbringe medlemsbevis, hvis du vil have medlemsrabat.

På tilmeldingssiden (via linket herover) skal du klikke på knappen ”Tilmelding her” for at tilmelde dit trofæ, og indtaste efterspurgte data, så opmåleren får flest mulige oplysninger på forhånd. Selve betalingen finder som sagt sted på dagen.

Alle trofæer skal være nedlagt mindst 1 måned før opmålingstidspunktet. Det skal endvidere bemærkes, at trofæer af de arter, hvor vægten indgår i opmålingen, ikke må være hovedmonteret, pålimet plade eller med pålimede fremmedlegemer i kraniet.

Send dit trofæ med posten

Er du forhindret i at deltage i ovennævnte arrangement, eller bor du alt for langt væk, så har du selvfølgelig også mulighed for at indsende dit trofæ direkte til Danmarks Jægerforbund.

Dit trofæ skal dog i så fald være os i hænde inden trofæopmålingsdagen den 18. april. Skal du sende trofæet med posten, så vær OBS på følgende vigtige informationer:

• Husk at vedlægge følgende oplysninger i forsendelsen: Navn, adresse og telefonnummer på trofæets ejer. Land, kommune og evt. stednavn på hvor dyret er nedlagt, samt dato for hvornår dyret er nedlagt
  • Alle trofæer skal være nedlagt mindst 1 måned før opmålingstidspunktet
  • Forsendelsen sker på eget ansvar. Pak derfor trofæet forsvarligt ind, evt. i postvæsenets egne solide papkasser foret med "skumchips", og afsend det som værdi- eller forsigtigpakke til:

Danmarks Jægerforbund
    Trofæopmåling
    Molsvej 34
    8410 Rønde

• Dit trofæ er forsikret af Danmarks Jægerforbunds forsikring, så længe det er i vores varetægt, og indtil vi afleverer det til postvæsenet igen
  • Efter endt opmåling sørger Danmarks Jægerforbund for at returnere dit trofæ. Vi returnerer trofæet inden for tre uger i den emballage, du fremsendte trofæet i. Vi sender trofæet retur som værdipakke til en værdi af kr. 3.000,-
  • Alle trofæer modtager en medalje, også hvis den ikke opnår guld, sølv eller bronze. Trofæopmålingsgebyret skal ske forud for opmåling via MobilePay nr. 40814566 Mrk. Trofæ + dit navn.