Offentliggjort den: 08. august 2022

Kom til Nordic Outdoor Show i Fredericia

Der bliver masser at se på, når den danske jagtbranche og førende våbenhandlere og importører i weekenden den 19.-21. august har meldt deres ankomst til den første udgave af Nordic Outdoor Show hos MESSE C, Fredericia.

Om du er nyjæger eller har gået på jagt i årtier, så vil der være noget at komme efter, når Nordic Outdoor Show slår dørene op. Det lover arrangørerne i Fredericia, som byder på mere end 50 udstillere - heriblandt førende våbenhandlere og importører, der med sig har en bred vifte af de meste populære riffel- og ammunitionsbrands.

- Nordic Outdoor Show bliver én helt unik oplevelse for de danske jægere. Vi er særdeles stolte over at invitere til en helhedsoplevelse, hvor jægeren kan finde ny inspiration og forberede sig både praktisk og taktisk til de mange forskellige jagter, der udføres rundt om i Danmark, siger Charlotte Buus projektleder fra Nordic Outdoor Show, i en pressemeddelelse.

Skydebaner med fokus på blyfri ammo

Våbenfolket vil kunne opleves i fuldt flor når der overfor messen bliver opsat skydebane. Med hagl og fokus på blyfri ammunition vil de besøgende kunne opleve demonstrationer, kompetent vejleding og mulighed for at mærke hvordan det føles at have de klassiske rifler i hænderne, når der kan skydes både efter målskiver og lerduer.

Med to områder på 10.000 m2 områder med både indendørs og udendørs udstilling og aktiviteter, venter der ifølge arrangørerne en helhedsoplevelse med et bredt udvalg af natur og friluftsaktiviter, falkeshow, jagtbueskydning, test af natkikkerter og udstyr i mørkekammer, knivmagere, gastronomisk inspiration, mv.

Scene med talks, indlæg og debatter

På Nordic Outdoor Show vil programmet desuden byde på en dedikeret scene med talks, indlæg og debatter med udgangspunkt i ny viden med opbakning fra Nordisk Safari Klub og Danmarks Jægerforbund. Samtidig bydes den gastronomiske begejstring indenfor, når tv-personlighederne Gordon P. Henriksen og Nikolaj Juel tryller i det intermistiske køkken – både råt og over bål.

Med andre ord er det både muligt at gøre en god handel samt dykke ned i jægerens forunderlige verden på Nordic Outdoor Show.