Offentliggjort den: 11. juli 2022

Job i DJ: Hjortevildtkonsulent

Brænder du for hjortevildtet og generel vildtforvaltning, og ikke mindst for motivering af frivillige? Er du indstillet på at arbejde i en politisk styret organisation, og vil du være en del af natur, vildt og jagtteamet i Danmarks Jægerforbunds afdeling for Rådgivning & Uddannelse? Så er du måske vores nye hjortevildtkonsulent.

Dine overordnede arbejdsopgaver bliver at udvikle, planlægge, organisere, implementere og koordinere jægerforbundet hjortevildtsindsats i tæt samarbejde med forbundets frivillige ildsjæle. Desuden vil du være en del af at optimere det faglige arbejde med ulv, bæver og vildsvin. Endvidere skal du varetage udviklingen af Danmarks Jægerforbunds arbejde med vildtbiologiske analyser, forskning, undersøgelser, uddannelse og rådgivning i samarbejde med resten af teamet.

Udspecificering af ovennævnte opgaver:

• Faglig understøtning af indsatsen over for vildt- og naturforvaltning i Jægerforbundet med vægt på hjortevildt.
  • Medvirke til organisering af dataindsamling og strukturering af denne inden for hjortevildt.
  • Ansvar for udarbejdelse af analyser, udredninger, rapporter og udarbejdelse af modeller for vildtforvaltning.
  • Faglig understøtning og formidling af arbejdet i hjortevildtforvaltningen, hjortevildtudvalg, regionale hjortevildtgrupper mv.
  • Foredrag, undervisning, rådgivning og kommunikation inden for hjortevildtforvaltning og generel vildtforvaltning.
  • Projektledelse.
  • Løbende, generel sagsbehandling inden for fagområdet.

Faglige kompetencer

• Uddannelse som vildtforvalter, forstkandidat, biolog, skov- og landskabsingeniør, agronom, eller anden naturressourceuddannelse.
  • Flair for og erfaring med at arbejde med at motivere frivillige.
  • Forståelse for menneskelige aspekter i vildtforvaltning og generelt i forhold til inddragelse samt behov for ejerskabsdannelse.
  • Erfaring med projektledelse og projektstyring, udarbejdelse af større ansøgninger og fundraising.
  • Kendskab til jordbrugets produktionsvilkår og præmisser.
  • Kendskab til jagten og jægernes præmisser.

Det faste arbejdssted er Jagtens Hus på Kalø. Ansøgningsfristen er den 1. september og jobbet tiltrædes hurtigst muligt.

Læs hele jobopslaget her.