Offentliggjort den: 08. april 2022

Invitation til fokusgruppe om DJ's digitale løsninger

Jagten er i de seneste år blevet mere og mere digital med både elektronisk jagttegn, våbentilladelser i e-boks og diverse apps som hjælper jægerne på jagt. Derfor er vi i gang med at tage temperaturen på DJ's digitale løsninger.

Tekst: Andreas T. Bastrup

Hos Danmarks Jægerforbund er vi i øjeblikket i gang med at undersøge, hvordan vi kan udvikle brugbare digitale løsninger, som giver værdi for både frivillige og medlemmer.

Som en del af undersøgelsen vil vi gerne have input fra både medlemmer og ikke-medlemmer til, hvordan apps, hjemmesider og sociale medier kan bruges i forbindelse med jagt. Du har mulighed for at bidrage til undersøgelsen som deltager i en af vores to fokusgrupper, der afholdes:

• Ikke-medlemmer: tirsdag d. 19. april kl. 17.30 - 20.00 (aflyst)
  • Medlemmer: torsdag d. 21. april kl. 17.30 - 20.00 (tilmelding her)

Ved at deltage i en fokusgruppe har du mulighed for at bidrage med perspektiver, refleksioner og konkrete eksempler fra dine oplevelser som nuværende eller potentielt medlem af Danmarks Jægerforbund.

Som deltager forventer vi ikke at du repræsenterer andre end dig selv, og alle indsamlede informationer vil blive anonymiseret. Der vil blive udarbejdet et referat til det videre arbejde, hvor konkrete eksempler og budskaber vil fremgå, men uden angivelse af afsenderen. Interviewet gennemføres af en ekstern konsulent og en observatør fra DJ.

Begge fokusgrupper afholdes på Hotel Hedegaarden, Valdemar Poulsensvej 4, 7100 Vejle. Der vil blive serveret en sandwich undervejs. Danmarks Jægerforbund afholder udgifter til transport, og deltagerne får en lille gave som tak for hjælpen.

Interesserede bedes melde deres interesse via de to tilmeldingslinks senest d. 13. april kl. 12. De endelige fokusgrupper på 6-8 deltagere vil blive sammensat så den favner bredt i forhold til alder og geografi. Alle, der har meldt sig som interesserede, vil få en tilbagemelding senest d. 13. april.

Spørgsmål om fokusgrupperne kan rettes til digital kommunikationskonsulent Andreas T. Bastrup på atb@jaegerne.dk.