Offentliggjort den: 30. maj 2022

Det Gyldne Slip, Støvring edition

Søndag den 29. maj skulle buejægerne i kreds 1 løsrive sig fra den fristende bukkejagt. Dagen skulle bruges i selskab med ligesindede til første runde af Det Gyldne Slip.

Tekst og Foto: Jørgen Haller

36 skytter mødte frem med store forventninger og vejret var i den grad med dem. Solskin, en smule skyer og en lille smule vind. Faktisk perfekte forhold til buejagt. I dag gjaldt det 3D-dyr i skum. Det var debutanter i baneplanlægning der havde lavet banen, og den fik de efterfølgende stor ros for. Mange udfordrende skud og ikke så mange af de klatreture, der normalt er i Støvring.

Efter fællesmorgenkaffe og ditto brød fik skytterne en kort parole og blev sendt ud i alle retninger mod deres startposter. Alle patruljer starter skydningen samtidig. Sådan cirka tre timer senere kom sidste patrulje i hus og kunne indtage en lækker frisklavet flæskestegsandwich. Imens skytterne spiste blev skydesedlerne registret og de dygtigste skytter i hver klasse (med hjul og uden hjul) skulle dyste foran alle de øvrige. Et nyt tiltag som vakte meget begejstring.

I klassen med hjul lå skytterne pivtæt, mens der i klassen uden hjul/vegetarpind var større hul fra nr 1 til de øvrige.

Efter præmieoverrækning var der lodtrækning på skydekortene. Præmierne var sponsoreret af Baldur, Bowgear, FADB, Friliv.dk, Pamhule. Buejagtinstruktørerne fra Hjallerup havde også doneret 100,- for hver kursist til lodtrækningspræmier, så der var en del at vinde. Et sådan skydning kan kun lade sig gøre hvis man har nogle gode hjælpere. Det har vi heldigvis i Støvring & Omegns Jagtforening. Stor tak til Kim og Dannie for at ’forpleje’ os dagen igennem. Dette var den første af fire skydninger i kreds 1. Næste gang er i Hjallerup.