Offentliggjort den: 18. februar 2022

Datoer for årets ERFA-møder for jagttegnskursuslærer

Sæt allerede nu kryds i kalenderen - tid og sted for møderne er på plads

Tekst: Jes Mikkelsen

Nyjægerudvalget i Danmarks Jægerforbund arrangerer igen ERFA-møder for jagttegnskursuslærere, og i år er vi tilbage i vant form med fyraftensmøder over hele landet.

Find kalenderen frem med det samme og reserver datoen, så du kan være med til at udbygge dit netværk indenfor jagttegnsundervisningen. Møderne afholdes i tidsrummet fra kl. 18-21 og deltagelse er gratis.

Herunder kan du finde dato og sted som passer bedst i din planlægning. Tilmeldinger til de enkelte arrangementer udsendes her i nyhedsbrevet, så snart alle detaljer er på plads.

• Mandag 23. maj i Jagten Hus, Kalø
  • Onsdag den 1. juni i Jels, Sønderjylland
  • Torsdag den 2. juni i Holstebro
  • Tirsdag den 7. juni i Storkøbenhavns Jagtforening
  • Onsdag den 8. juni i Lammefjordens Jagtforening, Holbæk
  • Torsdag den 9. juni i Vordingborg
  • Onsdag den 15. juni i Odense
  • Tirsdag den 21. juni i Lille Vildmose, Nordjylland
  • Torsdag den 23. juni online møde med deltagelse af Miljøstyrelsen

Polo-shirts og patronæsker

Efter gentagende ønsker er det lykkedes at finde logotøj til undervisningsbrug. Jagttegnskursuslærere i Danmarks Jægerforbund kan få udleveret en gratis polo-shirt til ERFA-mødet. Polo’en bestilles ved tilmeldingen, og du angiver selv hvilken størrelse du ønsker. På ærmet af polo’en er broderet Jagttegnskursuslærer.

Til møderne vil det i år være muligt at købe patronæsken med riffelammunition til undervisningsbrug. Æsken er udviklet i samarbejde med DK-bullits, og køb af æsken kræver tilladelse. Detaljer om hvordan du søger tilladelse og bestiller æsken, udsendes i god tid inden mødet.

Til møderne vil der i år naturligvis være et stærkt fokus på hvorledes Jagtprøven.dk fungerer i undervisningen, og derudover er formålet som altid at øge videns- og kompetenceniveauet hos jagttegnskursuslærere ift. jagtprøve, jagttegnsundervisning og nyjægere.

Læs om sidste års møder og se billederne fra skydebanerne

Patronæske til undervisningsbrug.  Kræver tilladelse

Patronæske til undervisningsbrug. Kræver tilladelse