Offentliggjort den: 01. august 2022

Årsmøde for buejægere og FM i jagtbue

Alle tiders første årsmøde for buejægere kombineres med årets FM i jagtbue. Det sker lørdag den 27. august og tilmelding til begge arrangementer er åben nu.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Er du buejæger, og kunne du tænke dig at deltage i det første årsmøde for buejægerne i Danmarks Jægerforbund, og er du samtidig interesseret i at være med i FM i jagtbue - eller bare én af delene? Så skal du sætte kryds i kalenderen ved lørdag den 27. august 2022. De to arrangementer er nemlig lagt på samme dag, samme sted, men du behøver ikke deltage i dem begge. Det bestemmer du helt selv. Som noget nyt er der direkte valg til formandsposten i bueaktivitetsudvalget på årsmødet.

Ved at klikke i linket herunder kan du læse mere om de to events, studere reglerne for årsmødet og tilmelde dig.

Lidt om FM i jagtbue

Mesterskabet er åbent for alle medlemmer af jægerforbundet. Det er ikke nødvendigt at have jagttegn til den buetype man stiller op med. Der skydes i 2 klasser, compound og traditionel. Compoundklassen er delt i junior-, dame- og herre række. Der skal anvendes bue og pil, som opfylder kravet til buejagt jf. bekendtgørelsen om våben og ammunition, der må anvendes til jagt på råvildt, dog skal der skydes med fieldpoint. Der skydes efter de fastsatte regler for forbundsmesterskabet. Der må anvendes afstandsmåler og kikkert.