Offentliggjort den: 01. juni 2021

Solskin i Thy

På den næstsidste dag i maj 2021 lykkedes det buejægerne i kreds 1 at afholde første afdeling af Det Gyldne Slip. Og hvilken skydning.

Tekst og Foto: Jørgen Haller, buekoordinator i kreds 1

Thy’s Trækkerdrenge med Frederik Skaarup og Anders Heitmann i spidsen havde lavet en 3D bane med 30 dyr fordelt over knapt 3 solbeskinnede kilometer i dejligt terræn – faktisk Frederiks bukkejagt. Der var korte skud og lange skud, og sandelig skud hvor der blev skudt mere end 45 grader op og ned.

32 friske skytter og skytinder var tilmeldt skydningen, så det var en forsigtig start. Det Gyldne Slip er en turnering mellem 4 foreninger i kreds 1, men åben for alle buejægere/skytter i kredsen. Der skydes 4 gange årligt på forskellige baner og hele turneringen ses som forberedelse til forbundsmesterskabet. Det bliver i 2021 afholdt i forbindelse med messen på Brahe Trolleborg.

Skytterne opdeles i 2 klasser, med og uden hjul. Vinder i klassen med hjul (compound) blev Jens fra Sæby Buejægere, men Peter Julsgaaard vandt i klassen for traditionelle. Men, til de hyggelige 3D stævner vi laver for buejægere er ALLE vindere. Nogle vinder fordi de skyder bedre end andre, nogle fordi de er med og mange vinder fordi vi har så gode sponsorer, at der er lodtrækningspræmier.

Mangler du en lignende skydning i din kreds, så tag fat i din buekoordinator. Han vil helt sikkert gerne hjælpe med at arrangere noget lignende. Og, det er altså både hyggeligt og lærerigt. Du finder din lokale buejagtkoordinator her.

Vi du vide mere om buejægerne i Thy, så kontakt Frederik Skaarup på tlf. 20930576.