Offentliggjort den: 23. april 2021

Nye online lektioner til jagttegnsundervisning

Alle vildtarter til jagtprøvens pensum er nu indeholdt i jægerforbundets online jagttegnslektioner. I alt fem lektioner ligger klar på medlemsnettet, og er et godt supplement til jagttegnsundervisningen rundt om i landet.

Tekst: Jes Mikkelsen

I alt fem online lektioner om vildtkending ligger nu klar til at supplere jagttegnsundervisningen. Der er netop oprettet to nye lektioner, så nu er hele pensum dækket ind, og alle arterne som aspiranterne kan møde til jagtprøven er gennemgået i lektionerne.

Igen er det biologi-eksperten Verner Frandsen som gennemgår vildtarterne, og med sin levende fortælling, inddrager han seerne i vildtets fantastiske verden. Verner gennemgår arternes kendetegn, og giver inspiration til hvorledes man kan huske arterne fra hinanden.

Du finder to nye lektioner plus alle de andre HER på jægerforbundets medlemsside (kræver login)

Har du lyst til at arbejde endnu mere med vildtets kendetegn bør du kigge på Wildcards, som er et eminent læringsredskab, når du vil dykke ned i jagtens pensum.