Offentliggjort den: 19. august 2021

Invitation til markvandring i det vestjyske

Jægerforbundet indbyder i samarbejde med DLF til markvandring med fokus på de terrænplejetiltag, vi arbejder med i Markvildtindsatsen. Arrangementet finder sted den 25. august, og alle interesserede kan deltage.

Det er blevet sensommer og tid til at fokusere på den rette terrænpleje, der på bedste vis tilgodeser markvildtet.

Derfor har Danmarks Jægerforbund, sammen med DLF Seend & Science taget initiativ til en markvandring for alle interesserede, hvor fokus netop vil være på den bedst mulige terrænpleje for markvildtet. Der er med frø, sponseret af DLF, anlagt demostrationsparceller med et bredt udvalg af DLF's frøblandinger. Derudover vil vi kigge på markskel, pleje af levende hegn og meget mere.

Program:

Vi mødes den 25. august klokken 18.00 på Bjergbo, Torstedvej 12, 6973 Ørnhøj. Vi vil foretage en gennemgang af demoparcellerne og tage på en markvandring på Bjergbo, hvor vi bl.a. ser på følgende lokationer:

• Vildtagere sået over flere år
  • Naturlige fremspirede vildtagere
  • Markveje
  • Vejrabatter/markskel
  • Pleje af levende hegn, mv.

Vi slutter tilbage ved Bjergbo, hvor Danmarks Jægerforbunds kreds 2 vil være vært med pølser, brød og en øl. Arrangementet er gratis, tilmelding er ikke nødvendig og alle interesserede er velkomne. Vi håber vi ses til et inspirerende og lærerigt arrangement.