Offentliggjort den: 28. oktober 2021

Freelance foreningsvejledere søges

Har du lyst til at gøre en forskel for foreningerne i Danmarks Jægerforbund? Indsatsen som foreningsvejleder er på freelance basis og kan fint varetages ved siden af et almindeligt job.

”Hjælp til foreningen som forening” er en ny indsats i Danmarks Jægerforbund, som har fokus på jagtforeningerne. Med indsatsen kan man som jagtforening få sparring og rådgivning, mulighed for at gennemføre udviklingsforløb og få masser af inspiration til foreningens arbejde.

Til at kunne understøtte foreningerne søger vi en række foreningsvejledere, som brænder for at gøre en indsats for at styrke jagtforeningerne. Din opgave er at yde sparring og rådgivning til jagtforeninger, som gerne vil have hjælp til udvikling og dagligdagens udfordringer. Dette vil ske både telefonisk, via mail, online møder eller fysisk hos foreningerne, fx inden for arbejde med frivillige, rekruttering, bestyrelsesarbejde, aktiviteter etc. Sammen med den enkelte jagtforening finder du i dialogen frem til den løsning, der egner sig bedst til at understøtte det behov, der er for udvikling. Der kan også være tale om, at flere jagtforeninger går sammen om fælles udviklingsinitiativer. Udviklingsforløbene kan være af forskellig art lige fra en samtale med gode råd til et længerevarende forløb med workshops og opfølgning.

Da der er tale om en freelance indsats, kan det være svært på forhånd at sige præcis, hvor mange timer det vil dreje sig om pr. uge, men du vil selv i stor udstrækning kunne påvirke, hvor mange timer du kan lægge i opgaven. Opgaverne ligger primært om aftenen og i weekender, hvorfor du fint kan løse opgaven som foreningsvejleder samtidig med dit almindelige job.