Offentliggjort den: 06. oktober 2021

FAQ vedr. DJ’s nye strategi for jagthundeområdet

En oplistning af ofte stillede spørgsmål i forb.m. den nye strategi for jagthundeområdet skal afhjælpe myter og misforståelser. Læs FAQ'en her.

Tekst: Leif Bach, næstformand i HB, formand i Hundeaktivitetsudvalget

Den nye strategi for jagthundeområdet blev efter input på tværs af organisationen indstillet til hovedbestyrelsen af Jagthundeudvalget. Hovedbestyrelsen behandlede indstillingen grundigt, og traf efter afklaring af nogle spørgsmål beslutning om igangsættelse. Beslutningen har, som tidligere beskrevet, givet anledning til mange spørgsmål.

Danmarks Jægerforbund har samlet de spørgsmål, som går igen i en såkaldt FAQ. De ofte stillede spørgsmål. Vi håber, at svarene kan være med til at skabe kendskab og forståelse for den nye strategi, samt minimere de misforståelser og myter, der florerer på diverse sociale medier.

Har du spørgsmål, som vi ikke har givet svar på, så kan disse sendes til jægerforbundets formand Claus Lind Christensen (clc@jaegerne.dk) eller til undertegnede (lba@jaegerne.dk).