Offentliggjort den: 23. juni 2020

Torsdags-webinar om ny jagttegnsbekendtgørelse

Danmarks Jægerforbund sætter sine medier til rådighed for Miljøstyrelsen til offentliggørelse af den nye jagttegnsbekendtgørelse. Tilmeld dig webinaret med det samme – det er allerede på torsdag.

Tekst: Jes Mikkelsen

Miljøstyrelsen bekræfter i dag at den nye bekendtgørelse er klar, og styrelsen har takket ja til indbydelsen fra jægerforbundet om at benytte DJ’s webinar-platform til at fortælle om hvorledes bekendtgørelsen rent praktisk skal føres ud i livet.

Søren Egelund Rasmussen, biolog og vildtkonsulent fra Miljøstyrelsen, gennemgår på webinaret de nye tiltag i bekendtgørelsen, og fører derudover deltagerne igennem det nye riffeltræningsforløb, som bliver obligatorisk forud for riffelprøven.

Jagttegnskursuslærerne tørster efter information

Igennem de sidste tre uger har Danmarks Jægerforbund afholdt konstruktive ERFA-møder med jagttegnskursuslærere, og det er de gode input herfra, der nu baner vejen for webinaret med Miljøstyrelsen. Webinaret er oprettet primært for jagttegnskursuslærerne, men andre med interesse for den nye jagttegnsbekendtgørelse er også velkommen.

Webinaret løber af stablen allerede på torsdag den 25. juni fra kl. 19.00. For at deltage, skal man tilmelde sig, og det kan man gøre via linket herunder frem til torsdag kl. 11.00.

På torsdag mellem kl. 12 og kl. 15 vil alle, som har tilmeldt sig, modtage en mail med link til selve webinaret. God fornøjelse!