Offentliggjort den: 25. august 2020

OCC aflyser Jagt & Outdoor 2020 - er klar igen i 2022

Den store Jagt & Outdoor-messe, som efter planen skulle være afholdt den 16.-18. oktober i Odense Congress Center (OCC), bliver alligevel ikke til noget. Næste messe vil sætte nye standarder, lover arrangør.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen
Foto: Jagt & Outdoor

- Ja, den er desværre god nok og beslutningen er taget. Pga. COVID-19 aflyser vi Jagt & Outdoor messen i 2020, lyder det i dag fra Henrik Vestergaard Hove-Nielsen, som er projektleder hos Odense Sport & Event.

Tusindvis af jagt- og outdoorinteresserede og hele 190 udstillere må i år vinke farvel til den populære messe i 2020, som pga. COVID-19 allerede havde flyttet datoen én gang - nemlig fra marts til oktober. Men selvom datoen således blev rykket fra forår til efterår, var det desværre ikke nok til at undslippe coronaens favntag. Henrik Vestergaard Hove-Nielsen uddyber:

- Der skal først og fremmest lyde en stor tak til alle udstillere, foreninger, frivillige, medarbejdere og vores dygtige Advisory Boards store engagement i messens tilblivelse. Men det er desværre ikke altid nok! Efter to sværdkampe med COVID-19 og heraf flytninger af messen må vi konstatere, at det flotte og rekordhøje internationale fagniveau, der forelå på forårets messe, ikke vil være opnåeligt for den kommende messe til oktober pga. COVID-19. Det er OCCs pligt og ansvar at udvise rettidigt omhu og samfundssind. Jagt & Outdoor er hjerteblod for mange af de involverede i messen. Men OCC har et samfundsansvar og vi vil ikke løbe risikoen at skabe smittespredning ved at samle 17.000 jægere i OCC til oktober.

- OCCs ledelse har i samarbejde med teamet bag Jagt & Outdoor ud fra de nuværende retningslinjer vurderet, at vi ikke kan gennemføre med den vanlige høje standard og vi vil ikke gå på kompromis med kvaliteten. Derfor er det besluttet at aflyse vores stolte Jagt og Outdoormesse i 2020.

OCC samler hele Danmark i en episk midte for helt unikke oplevelser og glæder sig allerede til foråret 2022, hvor man igen vil slå porten op til en ny Jagt & Outdoor messe, som samler jagt- og outdoorfolket fra hele Danmark. Den nye messe i 2022 vil sætte nye standarder for Jagt & Outdoor verdenen.

Læs mere om Jagt & Outdoor-messen her.