Offentliggjort den: 27. august 2020

Kom forbi DJ's besøgscenter i efteråret

Naturdetektiv, vild middag med vildsvin, prøv kræfter med bue og pil, flå en vildand og tilbered den på bål ... Så er efterårsprogrammet for jægerforbundets besøgscenter klar. Husk at tage børnene med!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Kom og hør om vildsvin, mårhund, schweishunde - og meget mere, når besøgscenteret arrangerer weekendevents. Danmarks Jægerforbunds besøgscenter er en del af Jagtens Hus, og er beliggende på Molsvej 34, 8410 Rønde. Med udsigt over til Kalø slotsruin på den ene side og frodig skov på den anden, ligger det naturskønt og helt perfekt. Besøgscentret præsenterer jagten, naturen, de vilde dyr og deres levesteder i Danmark, og er et oplagt udgangspunkt til at udforske naturen i og omkring Kalø Vig.

Bliv NaturligVis er arrangør

I løbet af efteråret og vinteren 2020 - strækkende sig fra den 29. august og til den 19. december - arrangerer projekt Bliv NaturligVis events for hele familien, med udgangspunkt i besøgscentret. Bliv NaturligVis er et samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund og Danmarks Sportsfiskerforbund, som bringer formidling om natur, jagt og fiskeri ned i børnehøjde i form af events, gratis undervisningsmaterialer, frivillige naturformidlere, mv.

Bliv NaturligVis er sponsoreret af Nordea-fonden.

Besøgscentrets arrangementer kræver tilmelding og en lille entre, alt efter aktivitet. Du kan læse mere og tilmelde dig allerede nu på Nationalparkbooking her.

Du kan også downloade programmet som PDF.

Hver anden weekend og hverdage

Ovenstående events finder sted hver anden weekend resten af året. Men du kan også kigge forbi på hverdage, hvor besøgscentret er åbent i samme tidsrum som Jagtens Hus, hvilket vil sige mandag til torsdag kl. 8.00-15.30, samt fredag kl. 8.00-12.00.

Vi håber at dit besøg inspirerer dig til at se på naturen med nye øjne.