Offentliggjort den: 25. april 2019

Tilmelding ERFA-møder for jagttegnskursuslærere 2019

Danmarks Jægerforbund indbyder til gratis efteruddannelse for alle jagttegnskursuslærere. Kom og vær med til at diskutere fremtiden for jagttegnsundervisning og nyjægere.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Erfaringsudveksling

Målet for møderne er samtale og dialog mellem jagttegnskursuslærere for at øge vidensniveauet omkring jagtprøve, jagttegnsundervisning og nyjægere. Møderne bruges endvidere til at udvikle undervisningsmaterialet Jagttegn fra Danmarks Jægerforbund, og der ønskes respons fra årets jagttegnsundervisning.

Hvad er det sidste nye?

ERFA-møderne er et optimalt forum for at danne netværk til andre jagttegnskursuslærere, og få ideer til udviklingen af de nye jægere. Samtidig får du også mulighed for at høre alt det nye fra det politiske landskab omkring jagtprøven og jagttegnsundervisning.  Sammen med Jægerforbundets nyjægerudvalg sættes der fokus på uddannelse af de nye jægere.

Tilmeld dig ved at klikke på et link længere nede på siden. Der er forplejning til mødet.

Deltagelse ved mødet er gratis.

Indhold

• Velkomst ved kredsens nyjægerkoordinator og præsentation af deltagere
  • Vi forsætter dialogen der hvor Miljøstyrelsens obligatoriske efteruddannelses-kurser i 2018 slap. Med udgangspunkt i dilemmaer i jagttegnsundervisningen sætter vi særligt fokus på undervisning af ordblinde.
  • Udvikling af Danmarks Jægerforbunds undervisningsmateriale. Hvilke muligheder ligger der i porteføljen, og hvilke fremtidige krav er der til undervisningsmaterialet. Feedback og input fra årets jagttegnsundervisning.
  • Jagtprøven – hvad sker der i det politiske landskab omkring jagtprøven.
  • Vejen fra aspirant til jæger, fokus på nyjægerudvalgets arbejde i Danmarks Jægerforbund. Dialog om muligheder og netværk for nye jægere.

Klik på link herunder og tilmeld dig allerede i dag

Kreds 1, Nordjylland:  Aalborg Jægerklub, Willy Brandt Vej 26, 9220 Aalborg  - den 6. juni

Kreds 2, Vestjylland:  Flugtskydningsbanen Ruskær, Ruskærvej, 7441 Bording - den 26. juni

Kreds 3, Østjylland:  Karpenhøj Naturcenter, Dragsmurvej 12, 8420 Knebel - den 18. juni

Kreds 4, Sønderjylland:  Jels Motel & Sportscenter, Ørstedvej 10, 6630 Rødding - den 21. maj

Kreds 5, Fyn:  Skytteforeningshuset, Smedestræde 8, Nr. Esterbølle, 5400 Bogense – den 3. juni

Kreds 6, Sydsjælland:  Næstved Skytteforening, Brolæggervænget 14, 4700 Næstved – den 12. juni

Kreds 7, Nordsjælland:  Hagested-Gislinge Jagtforening, Tuse Enghave 5, 4300 Holbæk – den 11. juni

Møderne afholdes som aftenmøder fra kl. 18 – 21.

Af hensyn til bestilling af forplejning ønskes tilmelding senest en uge før mødet.

Du kan selvfølgelig frit vælge hvor i landet, du ønsker at deltage.

Spørgsmål eller ideer til indhold - kontakt Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund på 27802857 eller jsm@jaegerne.dk