Offentliggjort den: 29. maj 2019

Nyjæger: Kom til Hunting Skills 2019

Søndag den 2. juni byder Danmarks Jægerforbund, Kreds 4, alle nyjægere og andre interesserede til en dag i jagtens verden.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Det kan godt være en udfordring at komme i gang med sin nye hobby. Jagtens verden er stor og forunderlig, men den kan også virke overvældende for de nyjægere, der måske ikke på forhånd har kontakter i den lokale jagtforening.

Derfor har nyjægerkoordinator ved Danmarks Jægerforbunds Kreds 4, Dorthe Fallesen Frimann, taget initiativ til at arrangere det såkaldte Hunting Skills 2019. Et arrangement, som fører nyjægeren og andre interesserede ind i jagtens verden.

- Det handler jo om at komme i gang. Derfor sætter vi fokus på jagerlivet efter jagtprøven og giver inspiration til hvordan man kommer i gang. Vi fortæller også om hav- og strandjagt, bue- og riffeljagt og en hel masse andre muligheder, fortæller Dorthe Fallesen Frimann.

På dagen vil der desuden være mulighed for at gå på opdagelse blandt de mange udstillere, ligesom Danmarks Jægerforbunds og Danmarks Sportsfiskerforbunds projekt Bliv NaturligVis - formidling af jagt og natur for børn i øjenhøjde - vil være til stede.

Arrangementet finder sted i Vamdrup Skydecenter på Hafdrupvej 8A, 6580 Vamdrup (lige udenfor Kolding), søndag den 2. juni kl. 09.00-16.00. Jagtbanen har åben hele dagen – så ja, der er aktiviteter for hele familien!

Program:

• 09.00: Velkomst
  • 09.30: Mød Schweissføreren. Eftersøgning og forlægning af hjortevildt. Med smagsprøver på grill
  • 10.45: Opvisning, F.T. Spaniels Klubben
  • 11.30: Foredrag, mød Blogger og Nyjæger, Huntress Freya
  • 12.30: Frokost
  • 13.00: Mød Schweissføreren. Eftersøgning og forlægning af hjortevildt. Smagsprøver på grill
  • 14.15: Opvisning, F.T. Spaniels Klubben
  • 15.00: Foredrag, mød Reguleringsjægeren - Jagten på invasive arter
  • 16.00: Afslutning

Læs mere om Hunting Skills på facebook - klik her!