Offentliggjort den: 05. november 2019

Nye funktioner på jagthornssiden

Så er der masser af opdateringer tilgængelige på jægerforbundets side om jagthorn, "Blæs jagthorn". Læs mere om den interaktive afspiller, jagthornssignalet "Mårhund" og vigtige opdateringer af gode programmer.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

På siden Blæs jagthorn kan du nu finde en række nye opdateringer og features. Under fanebladet ’lær at blæse jagthorn” er det nu muligt at downloade en interaktiv afspiller, der viser både noderne og hastigheden som signalet skal blæses. Der vises en lille prik over hver enkelt node, når den enkelte node skal blæses. Signalet afspilles desuden i baggrunden.

Mårhunden har fået sit eget signal

Desuden vil vi gerne slå et slag for at præsentere det nye jagthornssignal for mårhunden, som blev officielt godkendt som DJ-signal i september 2019. Der er tale om det tyske "Marderhund tot," som nu er adopteret til dansk. Det sker, da mårhund bliver stadig mere almindelig på vildtparaderne.

Læs mere om "Marderhund tot" her.

Digitale opdateringer

I forbindelse med godkendelse af signalet "Mårhunden" blev samlingen af signaler til programmet i øvrigt opdateret. Der er således kommet en opdatering af gratis-programmet NoteWorthy Composer Viewer, som kan hentes her.

Den nye version er 2.75a.2. Den en gamle version var 25r6a. Download den nye version af programmet og installer det på computeren. Du skal hente zip-filen med alle DJ-signaler og åbne dem med det installerede program. I den gamle version af programmet var der besvær med at afspille visse signaler, bl.a. ”Hundefanfaren” – denne fejl er udbedret.

God fornøjelse!