Stormøde i hjortevildtgruppe Sønderjylland

Hjortevildtgruppe Sønderjylland afholder i samarbejde med Naturstyrelsen et offentligt møde om vildsvin, då- og kronvildt i Aabenraa.

Tekst: pressemeddelelse

Hjortevildtgruppe Sønderjylland afholder i samarbejde med Naturstyrelsen et offentligt møde om vildsvin, då- og kronvildt på Folkehjem, Haderslevvej 7, 6200 Aabenraa, den 22. marts 2018 kl. 19.00.

Formand for hjortevildtgruppe Sønderjylland, Jens Hangaard Nielsen vil byde velkommen.
Områdets vildtkonsulenter giver orientering om då- og kronvildtbestanden i regionen, hvor de nyeste tal for tælling og afskydning vil blive forelagt.

Derudover vil der være indlæg fra eksterne foredragsholdere om en række spændende emner.

Stig Mellergaard fra Fødevarestyrelsen vil fortælle om vildsvin og afrikansk svinepest. Forfatter og lokalredaktør for bladet JÆGER, Hans Kristensen, vil fortælle om kronvildtets lange vej mod fast fodfæste i Sønderjylland fra 1890’erne og frem. Sven Nicolaysen fra Dlubatz, Hochwildhegegemeinschaft Frøslev-Jardelunder Moor Und Flensburg-West, vil fortælle om kron- og dåvildtforvaltning samt forvaltning af vildsvin i det grænsenære område.

Der vil blive mulighed for spørgsmål og diskussion.

Jægere opfordres til at tage trofæer med af kronhjort og dåhjort, der er nedlagt indenfor forvaltningsområdet i jagtsæsonen 2017/18.

Entré 100. kr.

Alle er velkomne.

Nærmere oplysninger:

• Naturstyrelsen Vadehavet, vildtkonsulent Thomas Iversen tlf. 20675122 E-mail: thive@nst.dk
  • Hjortevildtgruppeformand Jens Hangaard Nielsen, tlf. 40586458 E-mail: jens@hangaard.dk