Nordea-fonden på besøg hos Bliv NaturligVis

Fredag den 14. september var Nordea-fondens bestyrelse på rundtur i Vestjylland for at besøge projekter, som fonden støtter. Inden afrejsen gik vejen forbi Ansager Jagtforening, for at se og deltage i et Bliv NaturligVis arrangement.

Tekst: Thomas Thoft Marcussen, Bliv NaturligVis

Frivillig i projektet Hans Michél Christensen havde arrangeret dagen i samarbejde med lokale jægere fra Ansager jagtforeningen og Agerbæk-Starup skole. Fra Bliv NaturligVis skal der lyde en stor tak til Ansager jagtforening og de frivillige, som var behjælpelige i forbindelse med arrangementet. Bestyrelsesmedlemmerne og eleverne fra 6.klasse på Agerbæk-Starup skole, oplevede schweisshunde arbejde, og prøvede kræfter med bueskydning samt dissektion af ænder, inden de til slut smagte på en lækker vildtgryde.

Det var en lærerig dag for eleverne, og fondsbestyrelsen var imponerede over det engagement, som både de frivillige og eleverne lagde for dagen.

Projektleder Franz Holmberg uddyber:

- Det er netop det, vi kan med et projekt som Bliv NaturligVis. I stedet for blot at læse om jagt eller lystfiskeri i undervisningsmateriale, så kommer eleverne ud og møder mennesker, som brænder for det, de laver. Det motiverer og engagere på en måde, hvor oplevelsen brænder sig fast, og læreren hjemme på skolen har et godt fundament at bygge videre på i undervisningen.

Bliv NaturligVis er et samarbejde mellem Danmarks Jægerforbund og Danmarks Sportsfiskerforbund, og netop samarbejde og engagement er nogle af grundstenene i det arbejde, som projektets frivillige jægere og lystfiskere udfører landet over. Der skal lyde en stor tak til alle disse frivillige uden hvem, arbejdet med at sætte jagt og lystfiskeri på skoleskemaet, ikke kunne lade sig gøre.

Læs mere om Bliv NaturligVis på deres hjemmeside