Jægernes plastforurening i TV-avisen

Offentliggjort den: 16. juni 2018

TV-avisen kunne fredag aften i udsendelsen 18.30 fortælle om jægernes efterladte plast i naturen fra haglpatroner. Se indslaget længere nede i historien.

Tekst: Torsten Lind Søndergaard

Rundt omkring på de danske strande kan man desværre finde afskudte haglpatroner og haglskåle, som stammer fra strand- og havjagten.

Se indslaget her

Danmarks Jægerforbund og Danmarks Våbenhandlerforening truffet principbeslutning om, at jagten ikke skal efterlade sig plastaffald i naturen.

Læs mere her: Slut med haglskåle i plast

Og her: Leder: Svanesang for en forældet patron

Minister på vej med plasthandlingsplan
Miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen (V) anerkender Danmarks Jægerforbunds vilje til at gøre noget ved problemet med plastik - præcis som Danmark tidligere er gået forrest i at få udfaset miljøskadelige blypatroner.

- Jeg barsler med en plasthandlingsplan her efter sommeren, hvor det her også kommer til at indgå, siger Jakob Ellemann-Jensen.

Du kan læse hele artiklen her: Danske strande flyder med plastik fra jagtpatroner