Husk tilmelding til FM i bueskydning

Vi skal have fundet forbundets bedste bueskytter den 8. september. Det kræver ingen forudgående kvalifikation at deltage, så alle kan prøve kræfter mod nogle af landets bedste skytter.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Det plejer at være festlige dage med en hel del trækken og slippen, når Danmarks Jægerforbund afholder Forbundsmesterskab i bueskydning. Og det er da også læsten, som arrangementet i år er skåret over.

Tid og sted er den 8. september 2018 på Skovly, Bakkevej 54, 6760 Ribe.

Men allerede inden søndag den 26. august skal vi have din tilmelding. Prisen er 150 kr. og tilmeldingen foregår via dette link.

Forbundsmesterskabet er åbent for medlemmer af Danmarks Jægerforbund, og ingen forudgående kvalifikation er nødvendig.

Der skydes i to klasser: compound og traditionel (recurve og langbue). Compoundklassen er delt i en dame- og en herrerække. Det er ikke nødvendigt at have jagttegn til den pågældende buetype man stiller op med.

Der skal anvendes bue og pil, som opfylder kravet til buejagt på råvildt jf. bekendtgørelsen om våben og ammunition, der må anvendes til jagt mv. Dog skal der skydes med fieldpoints.

Der må anvendes afstandsmåler og kikkert.

FADB buejægertræft

Forbundsmesterskabet afholdes sammen med FADBs buejægertræf 2018. Konkurrencen er tilrettelagt, så det er muligt at skyde begge dele, men så kan du være opmærksom på, at du særskilt skal tilmelde dig træffet her på FADBs hjemmeside.