Få fyldt bagage i jagtrygsækken som Outdoor Ranger

I Outdoor Ranger-forløbet på Kalø Højskole kommer du hele vejen rundt om jagten, naturen som spisekammer, vildmarken og meget mere. Naturligvis finder du jægerforbundets dygtige fagmedarbejdere blandt underviserne. Og lige nu kan du tilmelde dig næste hold.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Er du til vildmark, at spise naturen, bushcraft og venner for livet? Så er Outdoor Ranger på Kalø Højskole skabt for dig.

Som jæger kan du få udvidet dine færdigheder under kyndig vejledning fra blandt andet Danmarks Jægerforbunds fagmedarbejdere. Du kommer rundt om skydning, jagtfærdigheder, forskellige jagtformer, vildtbehandling, vildt mad, vildtpleje og meget mere.

Har du ikke jagttegn endnu, kan du også tage det i forløbet.

Udover jagtdelen bliver du også udfordret inden for vildmarksliv, undervandsjagt, klatring, mountainbiking, fiskeri, kajaksejlads og fouragering.

Alle udfordringerne tager udgangspunkt i Nationalpark Mols Bjerge, men i år skal holdet også på studierejse til USA.

Se filmen om Outdoor Ranger i toppen af nyheden, og læs mere her, hvor du også kan tilmelde dig.

Næste hold er fra 6. januar til 22. juni 2019.