Naturoplevelserne rykker ind i Jagtens Hus

I weekend slår Besøgscenter for Danmarks vilde dyr og deres levesteder i Jagtens Hus dørene op for alle naturinteresserede. Så kom til Kalø og se hvordan en and ser ud under fjerene - og vær med til at smage på den.

Tekst: Marianne Ebbensgaard, Danmarks Jægerforbund

På lørdag den 5. maj kl.10-14 slår vores gode frivillige dørene op for Besøgscenteret for Danmarks vilde dyr og deres levesteder. De frivillige står klar med spændende aktiviteter som f.eks. flåning og tilberedning af ænder og fasaner, snitteværksted, jagtsti, instruktion i jagthorn, besøg af jagthunde, smykkefremstilling af gevir, fisketur i bugten og meget mere. Hvert frivilligteam laver aktiviteter efter deres spidskompetencer.

Både Besøgscenter og aktiviteter er egnet for små og store børn og deres voksne.

Vi håber, at dit besøg inspirerer dig til at se på naturen med nye øjne.

Danmarks Jægerforbunds Besøgscenter præsenterer jagten, naturen, de vilde dyr og deres levesteder i Danmark. Besøgscentret er et perfekt udgangspunkt til at udforske naturen i og omkring Kalø Vig.

Vores motto er ’Kig ind – kom ud’.

Kig ind i udstillingen, brug alle sanserne til at blive bekendt med de forskellige dyr og prøv vores minijagtsti. I vores formidlingsrum er der udlån af grej til at udforske og komme ud i naturen på forskellige måder – tag f.eks. et par fiskestænger med ned til bugten, lån et sæt camouflagetøj og en kikkert og list rundt i skoven efter rådyr.

Besøgscenteret har åbent mandag til torsdag fra kl.8.00-15.30 samt fredag fra 8.00-14.00. Grej udlånes ved henvendelse i receptionen.

Hver lørdag fra kl. 10-14 står vores dygtige frivilligteam klar med spændende aktiviteter for børn og voksne.