9. december: Underligt slim i julekalenderen

Mærkeligt slim - men fra hvilket mærkeligt væsen? Deltag i dagens julekalender og vind.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, som også har lavet spørgsmålene

Det må ikke være rart at møde, hvis man ikke er højere end en nisse og på tur i engen eller mosen. Altså, det der slim på billedet. Men inden vi skal have dagens spørgsmål, får du lige svaret på gårsdagens, hvor du skulle skærpe fjerkendingen og gætte anden:

Det var naturligvis en krikand.

Nå, men dagens spørgsmål, som altså henviser til fotoet i artiklen her. Deltag i formularen herunder.

Underlige geleagtige slimklumper typisk ved enge og moser. Er det hvad?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er det en lækker termokop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Konkurrencen er slut for i dag.