24. december: Glædelig jul!

Her er et vaskeægte glædelig jul til dig og dine nærmeste! Slå en lille flig af ventetiden med vores julekalender, hvor du i dag kan vinde både forklæde, jagt-bog, en kuksa og en termokop.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmålene

Om ganske få timer ligger du måske på sofaen og føler dig som dyret på dagens julekalenderfoto. Hvis du ikke har fået svaret på dagens spørgsmål, håber vi, du har bevægelse tilbage i den ene finger, til at få sendt os dit gæt på spørgsmålet.

Først får du dog svaret på spørgsmålet fra i går om de bevingede bæster: Det var naturligvis krikænder.

Efter nytår kan du læse en nyhed her på siden med alle spørgsmål, svar og vindere fra julekalenderen.

Og dagens spørgsmål:

Hvem er det, der ligger og vinker glædelig jul til dig?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag vinder du både et forklæde, en termokop og en nak-og-æd-kop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Vind bogen jagttegn

Bogen Jagttegn og det tilhørende digitale univers på jagtprøven.dk er skabt til at få de bedste jægere ud af jagttegnsaspiranterne.

Men faktisk kan bogen meget mere: Det er nemlig også et opslagsværk for den erfarne jæger.

I dag får en heldig vinder bogen, men alle kan i en begrænset periode læse e-bogen på nettet gratis lige her.

Konkurrencen er slut.