19. december: Hvad skyder du med?

Her bag lågen på en af årets herligste dage, finder du et våbenspørgsmål: Hvis du står med dimsen på billedet i hånden, hvad står du så med?

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, som også har lavet spørgsmålene

Dagen i dag byder endeligt på endnu et spørgsmål til våbennørderne. Men først, skal vi lige vide, hvad den gås lavede i en rede i træet i går: Den havde såmænd overtaget en rovfuglerede og rugede der.

Og så dagens spørgsmål. Som altid skal du kigge på fotoet mens du læser nedenstående spørgsmål - hvis du altså ikke bliver for skeløjet. Så må du have billedet for dit indre øje, mens du læser:

Hvad har vi så her?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er det en lækker termokop.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.

Denne konkurrence er ikke længere åben. Slå et smut forbi forsiden, for at finde dagens julekalenderspørgsmål.