14. december: Fugle på flugt

Gennem mælkebøtter og græsstrå går flugten. I dagens julekalender skal du gætte fugle i en lidt anderledes flugt.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: Verner Frandsen, der også har lavet spørgsmålene

Selvom det foregår på "gåben", og de ikke er på vingerne, så er det fugle i flugt, der skal gættes i dag. Men at dømme på vegetationen, er det nok ikke nissefar, de flygter fra. Inden gætteriet, skal vi dog lige have svaret på gårsdagens spørgsmål, der gik på, hvem der havde gået i sneen. Den sjældne gæst var en odder.

Og dagens spørgsmål, der som altid hænger sammen med fotoet:

Hvad er det for nogle løbske fugle?

Vær med og vind!

Hver dag i december kan du deltage i Jægerforbundets julekalenderquiz og vinde en lille lækker præmie. Vinderne får direkte besked pr. mail - så skriv den rigtigt.

I dag er præmien en lækker "nak & æd-kop" - eller kuksa, som den også kaldes.

...Og tag så et kig i bunden af denne side, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbreve. Nyt fra Danmarks Jægerforbund er vores ugentlige nyhedsbrev med alt inden for jagtens verden.