Offentliggjort den: 21. november 2017

Prøve nul er udsolgt – produktion af nye er i gang

SEGES forlag melder at jagtprøverne til undervisningsbrug er udsolgt. Forlaget og Danmarks Jægerforbund har igangsat arbejdet med at producere nye tidssvarende prøver.

Prøve-nul serien fra SEGES og Danmarks Jægerforbund er blevet tømt fra lageret. Danmarks Jægerforbundet har modtaget mange positive tilbagemeldinger på materialet, og derfor arbejdes der i skrivende stund på fire nye prøver (version E-H), som kan bruges i undervisningen til jagttegn.

Målet med undervisningsprøverne er, udover en generel evaluering af aspiranternes niveau, at aspiranterne får mulighed for at se en identisk udformning af prøven, som de vil møde den til jagtprøven.

Prøve-nul serien E-H sigter at efterligne Miljøstyrelsens jagtprøve, og er sammensat på baggrund af Vejledningen til skriftlig jagtprøve og jagttegnsundervisning. Prøverne er konstrueret i dialog med kompetente jagttegnskursuslærere og Miljøstyrelsen. Tak for hjælpen.

De nye prøver er planlagt til at udkomme medio februar 2018