Offentliggjort den: 21. april 2017

Ny jagtprøve-generator på jagtprøven.dk

Jagtprøven.dk lancerer nu en jagtprøve-generator, som giver dig som aspirant den bedste mulighed for at træne til jagtprøven.

Tekst: Jes Skadborg Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Jagtprøven.dk er Danmarks Jægerforbunds og forlaget SEGES' univers for jagttegnsaspiranterne. Her kan du finde masser af hjælp til at nå godt igennem jagtprøven.

Og nu er det blevet endnu bedre, at være jagttegnsaspirant på jagtprøven.dk.

Som et yderligere supplement til aspiranternes målrettede træning frem mod jagtprøven søsætter vi nemlig nu en ny feature på hjemmesiden, hvor du får mulighed for igen og igen at øve spørgsmål efter samme fordelingsnøgle som Miljøstyrelsen bruger, når de laver den rigtige jagtprøve.

Den nye "40 spørgsmålstest" genererer en ny prøve hver gang aspiranten beder om det og blander de mere end 1200 spørgsmål, som findes på jagtprøven.dk på en måde, der efterligner den rigtige jagtprøve. På hjemmesidens testmodul er der ud over den nye generator rig mulighed for at fordybe sig i relevant spørgsmålsmateriale; her kan man kombinere sin egen test indenfor alle jagtprøvens kategorier, se de spørgsmål man svarer forkert på og øve dem igen, samt lade computeren føre nøje statistik over de afgivne svar.

For at kunne bestå den teoretiske del af jagtprøven skal 36 af de 40 spørgsmål være besvaret korrekt.

Undervisningsuniverset på jagtprøven.dk er et supplement til bogen 'Jagttegn' fra Danmarks Jægerforbund og forlaget SEGES. Bogen er henvendt til jagttegnsaspiranten, og det er den bedste måde at læse op til jagtprøven. Bogen kan også bruges af alle garvede jægere som et solidt redskab og opslagsværk til jagt. Du kan købe bogen her og få adgang til testuniverset med i prisen.

På hjemmesiden kan du ud over en masse jagtteori, undervisningsfilm og tests finde bogen Jagttegn som lydbog.

Jagtprøven.dk indeholder også landets bedste oversigtskort med jagttegnskursuslærere. Her finder du et jagttegnskursus nær dig.

Har du ikke købt bogen endnu, kan du teste din færdigheder inden for jagt med 40 gratis spørgsmål udvalgt af jagtprøve-generatoren. Prøv om du kan bestå jagtprøven med 36 rigtige lige her.