Offentliggjort den: 21. november 2017

Ny Facebook-gruppe for Jagtsti

Engagerede frivillige i Danmarks Jægerforbund har skabt en Facebook-gruppe for Natur- og Jagsti, som giver ekstra liv til jægernes sommerjagt – Jagtsti.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Jægerne har længe været at finde på de sociale medier, men nu har de fået endnu et samlingssted hvor jægernes viden om natur og jagt, kan deles med ligesindede. En gruppe frivillige i Danmarks Jægerforbund har lavet en Facebook-gruppe, der i udgangspunktet er en opslagstavle for Jagtstimesterskaberne på både kreds- og forbundsniveau.

Gruppens administrator Marianne Klostergaard fortæller, at gruppen er skabt med den hensigt, at kunne kommunikere hurtigere og bedre med deltagerne omkring arrangementerne.

”Jagtsti-aktiviteten holdes i høj grad i live af en række dedikerede og dygtige udøvere, men vi vil også meget gerne udbrede budskabet til nye og erfarne jægere, så mange flere får indsigt i den lærerige og udfordrende jagt-aktivitet”, fortæller Marianne endvidere.

Nye regler for Jagtsti-konkurrencerne i 2018

Udvalget bag Natur- og jagtstiaktiviteten arbejder kontinuerligt med at udvikle og forbedre konceptet Jagsti, og der er forud for 2018 sæsonen justeret på reglerne, for at imødekomme ønsker om at ramme jægerskaren mere bredt. Holdkonkurrencen for Jagtsti er nedlagt, og i stedet er der oprettet to nye rækker; en Jægerrække og en Ny-jægerrække.

Formanden for Jagtstiudvalget H.C. Fuglsang glæder sig over de nye tiltag.

”Vi oplever hvert år at nyjægere deltager på Jagtstierne, og det er enormt berigende for alle deltagere at hjælpe med uddannelsen af de nye jægere. Det er meget prisværdigt at de frivillige ildsjæle bag Jagtsti-aktiviteten, nu også vælger at honorere både nyjægere og den ’almindelige’ jæger ved forbundsmesterskabet”, fortæller en tilfreds formand.

Meld dig ind i den nye Facebookgruppe her, og følg med i de lærerige og spændende aktiviteter som Jagtsti tilbyder.

Kredsmesterskaber afholdes til foråret og annonceres sidst på vinteren.

Forbundsmesterskabet i Jagtsti afholdes i 2018 på Bornholm den 2.juni.