Offentliggjort den: 15. februar 2017

Møde om den fremtidige krondyrforvaltning i Region Midtjylland

Den regionale hjortevildtgruppe i Region Midtjylland afholder torsdag den 23/2 et møde i Silkeborg, hvor offentligheden indbydes til debat om fremtidens krondyrforvaltning i regionen.

Tekst: Redaktionen, Danmarks Jægerforbund

Miljø- og Fødevareminister Esben Lunde Larsen lægger i sit udkast til den fremtidige krondyrforvaltning op til, at landets regionale hjortevildtgrupper kommer med indspil til, hvordan den fremtidige forvaltning bedst muligt kan tilpasses de lokale muligheder og udfordringer, der findes rundt om i Danmark.

Deadline for de regionale forslag er den 6. marts.

Derfor indkalder Den Regionale Hjortevildtgruppe i Region Midtjylland til et offentligt møde torsdag den 23. februar 2017 kl. 19.

Arrangementet finder sted i Silkeborg Medborgerhus, Bindslevs Plads 5, 8600 Silkeborg.

På aftenen kommer projektleder og vildtbiolog Carsten Riis Olesen og holder oplæg. Efterfølgende vil der være en kort gennemgang af de nuværende særregler for regionen og ministerens forslag for fremtidens kronvildtforvaltning. Herefter gives ordet frit til debat.

Arrangementet er gratis og åbent for alle deltagere.