Offentliggjort den: 10. august 2017

Jagttegn 3. oplag er udkommet, og årets lovsamling er lige på trapperne

Det nyeste oplag af undervisningsbogen Jagttegn ligger nu klar på lager. Jægerforbundet sender en stor tak til alle aspiranter, nyjægere og jagttegnskursuslærere, som sammen med bogens referencegruppe har bidraget med ideer og korrektur. Tidligere oplag af bogen kan fortsat benyttes til jagttegnsundervisning.

Tekst: Jes Mikkelsen, Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbund er i samarbejde med forlaget SEGES nu klar med 3.oplag af undervisningsbogen Jagttegn.

I 3. oplag er der fundet plads til et par justeringer i henhold til jagtprøvens pensum. Der er tilført et afsnit om vildtsygdomme og parasitter, og i kapitlet om jagtformer er der ændret lidt på rækkefølgen af afsnittene. Kapitel 4 om vildtkending har fået tilført en farveinddeling, der forbinder indholdet bedre til pensum. Derudover er enkelte fotos udskiftet og tastefejl rettet.

Bogen jagttegn er udover et målrettet undervisningsmateriale også et fremragende opslagsværk, der kan benyttes af alle jægere, når der skal dykkes ned i jagtens mange facetter. Med køb af bogen får man også adgang til hele jagtuniverset på jagtprøven.dk, der indeholder jagtprøve-relevante evalueringstests, masser af film og ikke mindst fuld indsigt i mere end 50 instruktør-powerpoints, som er udarbejdet specielt til jagttegnskursuslærerne.

Lovsamling 2017/18

Årets lovsamling er gået ind i den sidste del af redigeringsfasen. Mange ting skal falde på plads, så der ikke opstår fejltagelser omkring lovstoffet. For jagttegnsaspiranter gælder det dog fortsat, at bekendtgørelsesændringer skal være minimum halvandet år gamle, med 1. juni som skæringspunkt, før det kan blive genstand for spørgsmål ved jagtprøven. På den måde undgås misforståelser ved bekendtgørelsesændringer.

Lovsamlingen udkommer medio september.

Bøgerne kan bestilles direkte på jagtprøven.dk