Offentliggjort den: 17. maj 2017

Jægerforbundet hjælper i opklaringen af muligt vådeskud mod hest

Politiet efterforsker gårsdagens hændelse, hvor en hest blev ramt af et skud, som en vådeskudsulykke. I den forbindelse har Jægerforbundet rådgivet politiet, der nu søger jægere, der har været på jagt i området omkring Stubber Kloster ved Sevel.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund
Foto: www.politi.dk og Midt- og Vestjyllands Politi

Både Midt- og Vestjyllands Politi og ejeren af den nu døde islænderhest Spíra, føler sig overbeviste om, at der var tale om et uheld, da heste i går blev ramt af et projektil i bugen.

Det skriver TV Midtvest på deres hjemmeside i dag.

Politiet har i forbindelse med opklaringen kontaktet Jægerforbundets våbenekspert for at få hjælp til at fastslå, hvorfra skuddet kom. Politiet har også oplyst at projektilet, der blev opereret ud af hesten, stammer fra et jagtvåben.

Derfor efterlyser politiet jægere, der har været på jagt i det på kortet markerede område omkring gården Søgård ved Sevel mellem klokken 5 og klokken 9 tirsdag morgen den 16. maj.

Har du været på jagt i det markerede område, eller kender du noget til uheldet, skal du ringe til Midt- og Vestjyllands Politi på 9614 1448 eller 114.

Sikkerhed på jagt

Se eller gense vores video om sikkerhed på riffeljagt, hvor vi blandt andet viser en række eksempler på gode og dårlige kuglefang.