Offentliggjort den: 20. september 2017

Husk at bestille sikkerhedsudstyr til jagt

Få sikkerhedsmateriel til efterårets jagter. Du kan bestille gratis sikkerhedsudstyr fra Tryg her på Jægerforbundets hjemmeside, men du skal betale portoen.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

Når du løser dansk jagttegn, går en lille del af pengene til den lovpligtige ansvarsforsikring i Tryg. Forsikringen dækker skader, der sker ved affyring af skud under jagt og regulering eller i umiddelbar forbindelse med jagtens påbegyndelse eller afslutning.

I forbindelse med forsikringen produceres der også en række forskellige sikkerhedsmaterialer, som du kan bestille gratis, men hvor du skal betale 55 kroner for forsendelsen. Sikkerhedsudstyret omfatter blandet andet orange hattebånd, sikkerhedscaps og sikkerhedsveste til både dig og din hund.

Pengene for forsendelsen bliver opkrævet via et indbetalingskort, som følger med i pakken.

Du kan bestille sikkerhedsudstyret til jagt her

Størrelser

Det kan være svært at rådgive om de præcise størrelser, men her følger nogle vejledende størrelsesforslag:

Hunde:

• Ruhåret, korthårer, stor labrador og lignende = XL
  • Kleiner münsterländer, F1 labrador og lignende = L
  • Springerspaniels og lignende = M
  • Terrier, gravhunde og lignende = S

Personveste:

• Bestil en størrelse større end du plejer at bruge i jakke.