Offentliggjort den: 11. maj 2017

Find din nærmeste schweisshundefører via sms

Årets travleste dag for schweisshundeførerne nærmer sig, og måske er det på sin plads med en påmindelse om, at du kan finde den nærmeste schweisshundefører via sms.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund

OBS: SMS-servicen er nedlagt i forbindelse med, at Naturstyrelsen har overtaget varetagelsen af Schweissregisteret. Du kan stadig finde din nærmeste schweisshundefører på nedenstående kort.

Schweisshundeførerne har en travl tid i denne periode. De tager ud til eftersøgninger efter både anskudt og påkørt vildt. Er uheldet ude kan du både finde dine nærmeste schweisshundeførere på kortet her eller ved at sende en sms til 1220 med ordlyden HUND efterfulgt af POSTNUMMER, på stedet hvor du befinder dig.

Det resulterer i, at du modtager en liste med de nærmeste schweisshundeførere og deres telefonnummer. Servicen tilbydes af Danmarks Jægerforbund og koster 1 krone + almindelig sms-takst.

Hvis man under jagt skyder til et stykke hjortevildt, som derefter ikke ligger synligt dødt, eller man ved undersøgelse af stedet, hvor vildtet stod i skudøjeblikket, ikke kan finde sikre tegn på, at dyret er dødt, skal der rekvireres en schweisshund.

Påkører du et stykke vildt, kan schweisshundeførerne også hjælpe dig. Se mere i videoerne herunder.

Altså: send en sms med HUND + POSTNUMMER til 1220, når uheldet er ude.

Du kan læse mere om, hvordan du skal forhold dig, når uheldet er ude her.