Offentliggjort den: 02. januar 2016

Rettelse: Fejl i de trykte jagttider i januarnummeret af Jæger

Ved en beklagelig fejl har der sneget sig to forkerte informationer ind i de trykte jagttider i januarnummeret af Jæger. Det drejer sig om kortnæbbet gås, som der ikke er jagt på i januar 2016, og Nilgås, hvor der er jagt på arten i januar.

I januarnummeret af Danmarks Jægerforbunds medlemsblad, Jæger, er der to fejl i tabellen med jagtbare arter i januar.

Det drejer sig om kortnæbbet gås, hvor der er fejlagtigt står oplyst af jagten stopper den 31. januar. Det er ikke tilfældet i indeværende jagtsæson, hvor jagten på arten blev afsluttet 31. december 2015. Der er altså ikke jagttid på kortnæbbet gås i januar.

Til gengæld er der jagttid på nilgåsen, på trods af at den er udeladt af listen over jagtbare arter. På denne art er der jagt frem til 31. januar.

Du kan orientere dig om jagttiderne her eller direkte i bekendtgørelsen.

Tekst: Kenneth Sletten Christensen, Danmarks Jægerforbund