Offentliggjort den: 14. august 2022

Apporterings prøver

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby Arkivfoto

SJD´s apporteringsprøve d. 6-8-2022.

Danmarks Jægerforbund kreds8 Bornholm afholdt apporteringsprøve lørdag d. 6 august 2022.  3 af de 5 deltagende hunde bestod prøven.

Prøven gav flg. Resultatet;

Kort håret hønsehund Toes` N Kilo, med fører Poul-Rikard Ebbesen med 27 point og pokal for bedste og yngste hund.

Ruhåret hønsehund Vanghytten`s D Viggo, med fører Jonas Rasmussen, 27 point

Labrador Retriver Summer`s Crew Cjaller, med fører Mads David Pilborg- Jørgensen, 25 point

Prøven blev bedømt af Denny Pedersen Hasle. Prøveleder og terrænleder var henholdsvis Poul-Rikard Ebbesen og Bo Marker

SJD`s Vand, slæb og apporteringsprøve D. 6-8-2022.

Lørdag d. 6-8-2022 blev SJD´s vand, slæb og apporterings prøve afviklet.  Dommer til prøven var også her Denny Pedersen, med Poul Rikard Ebbesen og Bo Marker som prøveleder og terrænleder. Der var her 5 tilmeldte hunde, hvoraf en enkelt hund bestod denne krævende prøve. Denne prøve har tidligere været forbeholdt de stående hunde, men er fra i år også åben for øvrige hunderacer.

Flg.hund bestod prøven:

Golden Retriver Kenzo, med fører Simon Klausen, 26 point