Offentliggjort den: 04. juli 2022

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby

Danmarks Jægerforbund Kreds8 Bornholm´s udvidede apporteringsprøve 2022.

Lørdag d. 2-7-2022 afholdt D.J. kreds8 Bornholm, årets udvidede apporteringsprøve. Af de 8 tilmeldte hunde bestod de 4. Prøven har en betydelig sværhedsgrad, med apportering af 4 duer i høj vegetation, 4 ænder i siv med distraktion, og endelig 2 kaniner eller 1 kanin og 1 ræv udlagt i skov.

Prøven blev bedømt af Denny Pedersen fra Hasle, med Poul Rikard Ebbesen som prøveleder og terrænleder var Jan Olsen. Med næsten optimale færtforhold, dygtige hunde og hundeførere gav prøven mange fine resultater.

Prøvens bedste hund Kleiner Münsterländer Kaya, med Ellen Greve som fører, opnåede 230 point af 232 mulige, og vil blive tilbudt deltagelse til Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab senere på året.

Flg. 4 hunde bestod prøven:

1:  Kleiner Münsterländer Kaya, med fører Ellen Greve, 230 point.

2:  Labrador Retriver, Alaska, med fører Jesper Lund Koefoed, 194 point.

3:  Labrador Retriver, Aika, med fører Bente Finne, 190 point.

4:  Kleiner Münsterländer, Clay Vom Sperlingshof, med fører Anders Dellgren, 189 point.

ME.