Trofæopmåling 2021

Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby

Trofæopmåling 2021.

Den 28 og 29 nov. 2021 afholdt Danmarks Jægerforbund i samarbejde med Nordisk Safariklub årets trofæopmåling i lokalerne hos The Falcon Hotel i Sandvig og Hellisen Outdoor i Lobbæk.

Det var i år Lars B. Nielsen fra Nordisk Safari Klub, der forestod årets trofæopmåling.

Der blev i alt opmålt 82 trofæer fra både ind og udland. For råbukke nedlagt på Bornholm, 43 i alt, opnåede 2 guldmedalje, 9 sølvmedalje og 14 bornholmske bukke blev opmålt til bronzemedalje.

Herudover blev yderligere 5 bornholmske bukke opmålt efter at være nedlagt med bue. 2 af disse ville have opnået bronzemedalje. Havde de været opmålt efter FCI´s regler ( regler for trofæer nedlagt med bue ) havde de, vist nok, alle 5 opnået guldmedaljer.

27 af de Bornholmske råbukke blev opmålt til medaljer i 2021, hvor det i 2020 var 18.

Det bliver spændende at se om nogle af de bornholmske trofæer kommer med på Jægerforbundets top ti liste til foråret.

ME.

Steen Stender med en flot opsats opmålt til 116,80 point