Tekst: Mogens Elleby
Foto: Mogens Elleby
Offentliggjort den: 06. juli 2020

Danmarks Jægerforbund Kreds8 Bornholm´s udvidede apporteringsprøve 2020.

Lørdag d. 4-7-2020 afholdt D.J. kreds8 Bornholm, årets udvidede apporteringsprøve i terrænet omkring Jydegård i Knudsker. Vand disciplinen blev afviklet i en mose omkring Klemensker. Af de 6 tilmeldte hunde bestod alle 6, et super flot resultat, da prøven har en betydelig sværhedsgrad, med apportering af 4 duer i høj vegetation, 4 ænder i siv samt distraktion, og endelig 2 kaniner eller 1 kanin og 1 ræv udlagt i skov.

Prøvens dommer Michael Skov Pedersen fra Gørløse på Sjælland, havde efter prøven stor ros til alle hundeførerne, for at stille med særdeles dygtige og veltrænede jagthunde. De høje pointtal vidnede om at hundene klarede dagens mange opgaver rigtig flot, og at kun enkelte små skønhedsfejl kostede nogle få point for nogle få af hundene og deres førere

Prøveleder Poul Rikard Ebbesen og terrænleder Flemming Kofoed kunne glæde sig over en veltilrettelagt og velafviklet prøve, der med næsten optimale færtforhold, dygtige hunde og hundeførere gav prøvens mange fine resultater

Flg. 6 hunde bestod prøven:

1:  Ruhåret hønsehund, Vanghyttens B. Emma, med fører Denny Pedersen, 232 point

2:  Korthåret hønsehund, Weim-Bo´s C-Faust, med fører Poul Rikard Ebbesen, 232 point.

3:  Ruhåret hønsehund, Vanghyttens A. Enso, med fører Hans Holten Pedersen, 230 point

4:  Korthåret hønsehund, Grønbækgaard`s Django, med fører Poul Rikard Ebbesen, 226 point.

5:  Ruhåret hønsehund, Diva, med fører Mikael Mogensen, 222 point

6:  Labrador Retriver, Libellis, med fører Rikard Toudahl, 216 point.

ME.